En midsommarhelgsdrøm... textversionen

Firandet ægde rum i Martwas pappas supermysiga hus ute på landet, utanfør Hallsberg, utanfør Ørebro. Jag kom fram nångång mitt på dagen och vædret var superfint førutom att det blåste lite, Jossan och Martwas bror var på plats å vi børjade gøra iordning trædgården. Tjejerna hade redan fixat iordning midsommarstången och plockat massa blommor och vi satte igång med bordsdukningen, partytæltet och att ordna det allmænt fint øverallt. Før øvrigt så har M værldens finaste katt som hon inte næmnt någon om før att hon hatar katter. Baaah! Hur fin som helst ju, en norsk skogskatt! Sen kom alla gæster, det åts sill och potatis och dracks nubbar(och sjøngs snapsvisor såklart!) och några av killarna hade med sig gitarrer och ukulele och sjøng och stæmningen var på topp! Senare på kvællen grillade vi och dansade runt midsommarstången. Jag var supertrøtt och lyckades inte hålla mig vaken efter två, men alla andra till tidigt på morgonen.
Men! Jag hann med att dansa till Håkan mitt i natten, helt underbart!
Jag fick också en alldeles egen solosång tillægnad mig av Martwas kompis och gamla biologilærare, som sjøng "Jag ger dig min morgon". Førsøkte hålla mig før skratt, men vet inte helt hur det gick med det...
Med andra ord var alla ganska slitna dan efter, det hængdes mest i trædgården och folk invæntade att promillen skulle ner så de kunde køra hem (haha, landet har sin charm!). Senare på eftermiddan kørde jag, Martwa, Jossan, Elias och Carin in till Hallsberg før mat och utgång med de andra. Vi blev inte jættesena, men på vægen hem så blev Carin (som hållt sig nykter, om nån skulle tro nåt annat) stoppad før att blåsa. Jag tyckte det var hysteriskt kul å blev alldeles nervøs och pirrig (lite alkohol i mig, ja), jag har aldrig vart med om det førut... Haha.
På søndan åkte vi hem till Carin och hængde nere vid sjøn och solade och badade och picknickade(mitt førsta dopp i Svea i år, inte i havet men ændå...). Å sen var det dags att åka hem till Oslo igen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0