TND, matmuffinsbak & Yaya`s

Hann aldrig skriva mer igår, pga ingen dator. Men det löser sig snart för min nya är på väg. Äntligen ny dator! Miiiiin dator!! I söndags käkade jag och P på ett ställe på Grunerlökke som är influerat av amerikanskt 50-tal(tror jag...). Massa krom, gammal musik och servitriser/servitörer med massa tatueringar och arbetskläder.









På min lediga dag i onsdags så gjorde jag nyttiga matmuffins! Många ingredienser så det tog en liten stund men dom är supergoda! Gör så här :


Blanda ihop 2 dl dinkelmjöl, 3 dl sojamjöl, 3/4 dl havrekli, 1 dl linfrön, 3 tsk bakpulver & ½tsk salt.


Hacka tomater (soltorkade, en hel burk eller ca 2 dl)



Hacka färsk basilika (en kruka)



Stek ett paket bacon i lagom stora bitar.


Rör ihop två ägg med 1½ dl vatten och blanda sen i en deciliter rapsolja och 1½ dl joghurt.


Riv ett paket fetaost på den grövsta delen av rivjärnet.



Och så rör man ihop allt!



Man ska nog egentligen använda lite större muffinsformar, men jag hade bara den vanliga storleken å då blev det cirka 25 stycken. 200 grader, mitten av ugnen, 20-25 minuter.



Voilà!! Superbra som matlåda, behöver bara komplettera med tomat och banan. Och pepsi max såklart :)
Tack för tipset mamma!



Ikväll bjöd pappa mig på Yaya`s, han hade aldrig varit där och verkade tycka det var mysigt! Provade på kött istället för kyckling som vanligt, å drack cider och Changöl till, å en Strawberry Daquari istället för efterrätt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0