Trøtterier

Idag skulle ett par stycken från jobbet jobba mellan 11 och 16 før att få allt klart till kampanjen imorgon. Jag var inte uppe alltfør sent igår, och stællde som vanligt två alarm på mobilen och "reservvæckarklockan" (Ja, jag sover tungt....).
Vaknar av att telefonen ringer och att det ær vældigt ljust ute...Kollar på klockan.. 11.22. Fuck!!
Jag HATAR att førsova mig før om jag ær klumpig vanligtvis, blir jag extra klumpig nær jag har bråttom! Jag sprang runt i lægenheten och drog på mig lite klæder, kørde en raggardusch, och satte mig med lite joghurt vid datorn før att kolla busstider. Vanligtvis måste jag gå hemifrån kvart øver nær jag børjar hel, då ær jag framme tio i, men med den senare bussen blir jag førsenad.. Det visade sig att på søndagar går bussarna (som om det vore møjligt inne i en storstad), ænnu mer sællan. Det gick en 11.35 och skulle jag missat den hade jag kommit 12.40.... Detta såg jag nær klockan var halv tolv så jag slet ner min jeansjacka, hæmtade en cola i kylen och sprang. Bussen gick från ett stopp lite længre bort, jag springer typ aldrig till bussar/spårvagnar eftersom jag lætt får lite problem med astman då. Såg bussen komma och sprang mot røtt rætt framfør den och lyckades hinna ikapp den. Puh. Sen fick jag stå å vænta på bussbyte ett tag och insåg att det var galet varmt ute. Mitt i stressen hade jag fått på mig svarta jeans (jobbigt både i værmen och dumt nær jag skulle springa upp o ner før stegar hela dan), sandaler(skønt ute men också osmart på jobbet) och så hade jag glømt solglasøgon och tamponger. Oh yes,jag ska ha mens idag.! Lyckodag nummer ett!
Jobbet gick tillslut helt okej, trøtt och hungrig men hann med næstan allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0