Kvällstankar och minnen

Satt och kollade runt på Youtube. Hittade en låt som är så himla vacker. Pappa brukade spela den på piano för mig när jag var liten, det känns i hjärtat när jag hör den. Sorglig,men vacker,mystisk på något sätt.
För övrigt en underbar film, Pianot från 1993.

http://www.youtube.com/watch?v=0Su8LXNS16A

Jag har alltid älskat musik.Pappan har alltid spelat piano för mig, mamma har alltid spelat gitarr. Minns när jag var liten,hon spelade och sjöng mycket Wiehe och Afzelius.

Jag försökte lära mig lite gitarr också,kan tvåååå låtar haha. Sång till friheten (Afzelius....) och Flickan och Kråkan (Wiehe). Men det blev inte så mkt mer än så.
Kan introt till låten jag länkar här också på piano. Piano är vackert,hade jag haft tillgång til ett hade jag spelat mkt mer,. Men man glömmer liksom när man inte spelat på länge.

Sen kom jag att tänka på en film också,som också hör ihop med musik!
Dancer in the dark, helt underbar film!

Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0