Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra.

OBS!Hädanefter kommer jag hedra Ernst genom att sätta hans citat på mina rubriker.


Idag är det sjukt nog 3 veckor sedan jag kom hit.
Har lyckats dra på mig magkatarr eller liknande, läkaren sjukskrev mig veckan ut och jag hade fått för mig att med sjukintyg skulle det inte vara några problem att få ersättning av Manpower men ack vad fel jag tog. Det var tydligen ändå gränsen på 60 dagar som gällde där och istället skickade dom mig till Trygdekontoret, som i sin tur krånglade och ville ha en massa pappar och skit av Manpower, som i s i n tur lät sura när jag ringde för åttioelfte gången idag. Lite ursäktande sa jag "hoppas jag itne ställer till massa besvär nu": Blev rätt paff när man svarade !"ja lättast hade ju varit om du inte var sjuk utan jobbade": Heh. Samma här du!!

Sen irrade jag runt på stan och letade efter tatueraren som verkade helt omöjlig att få tag i. Tillslut stötte jag ihop med en bekant som visade mig vägen, men det var stängt.

Resten av dan tillbringades i soffan med ett glasspaket, allt jag lyckas få enr vilket kanske förklarar den oooerhörda trötthet jag känt sen i torsdags....

Idag fick jag nån konstig känsla i magen, vet itne riktigt vad det var. Hemlängtan? Tror inte det. Maria jobbar hela tiden och idag fick Josse besök av familjen (Hon har för övrigt fått bil!!wihiiie.så kanske man slipper åka skidfor till jobbet i vinter). Satt på balkongen själv. Underbart väder. På kvällen kom jag iaf ut på en lite promenad, men de märkts att de e brist på tjejer här. Jag blir så nervös när folk i bilar stirrar så efter att ha snavat runt lite grann gick jag hem igen.

OIch upptäckte att i Marias rum får vi tag i trådlöst bredband via nån stackars dum granne! Jag är numera överlycklig.

Man hör polissirener dagarna i ända här. Va fan håller folk på med?

Tjohooo och nattinatti

ps. josses blogg :  www.poopie.blogg.se
rasmus(en ny kollgea) underbara hatablogg: www.rasmushatarallt.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0