Love My Way

Så har man bott i Norge i snart tre veckor då. Har inte alls varit bra på å skriva här,ska bättra mig!
Vi har ju inte internet, vilket gör det hela svårare.
Har börjat vänja mig vid detta ställe nu, stan kan man ju nästan utan o innan vid det här laget, jobbet börjar man komma in i o det verkar vara ett riktigt sjysst gäng som ska börja jobba natten i höst!
Vette fan om jag ska ta truckkort längre,kursen kommer ju hållas om en mnd, men när man ser hur dom håller på på höglagret typ 5 meter upp i luften när ja fortfarande står o klamrar mig fast på stegen på 1,5 m så börjar jag undra...fast det kan ju alltid vara bra att ha å andra sidan!

First Price e märket som gäller,man kommer undan rätt billigt med maten då fast trots de så har de nästan bara blivit pasta pesto sen jag kom hit.

Kompisarna påstår att jag redan pratar norska på fyllan haha.

Har lyckats vara sjuk två ggr sen jag kom hit, första fyra dagarna o nu i fredags så kom illamåendet. Har suttit i hela helgen och jag vet inte alls om jag kan gå till jobbet imorgon. Kanske inte var så smart att börja jobba heltid o dessutom jobba över när man inte jobbat på ett tag....

Pappa o syskonen och Heidi var och hälsade på förra helgen, nu till helgen ska jag upp å hälsa på dom i Oslo och helgen efter det kommer mamma o syrran hit =)
Nu i helgen har Marias kompis Markus varit här!

Lägenheten är fin o rymlig, bara några små detaljer som behöver fixas inom snar framtid, nu visar det väl sig hur pass snabb värden är.... Grannen under har flyttat in, en lärare med en bordercollie som skäller hela tiden. Men dom verkar helt OK.

Utelivet här...Hehe. ja det finns en hel del puber och så men det verkar vara två ställen alla hänger på, Blue Marlin och Cactus. Dessutom e de nästan bara folk ute på lördagar.

Stan är liten och alla känner alla.

Igår joinade Josse oss på jobbet som redan börjat drömma om att plasta och paketera...

Saknar inte Göteborg. Inte själva staden iaf...

Har inte haft så tur med vädret, från första dan vi började jobba var det stråladne sol, sen dåligt till helgen, Måndagen blev det fint igen och så dåligt till helgen.....

Jobbade kväll hela förra veckan och när jag satte mig på balkongen på kvällen för å ta en nattcigg så upptäckte jag att himlen här e helt fantastiskt! Som i Dals-långed, inte alls som det är i storstäder!

Det är rätt sjukt ändå, för 3 mnd sen trodde nog varken jag eller Maria att vi skulle hamna här. Att vi ens skulle lämna gbg...å nu sitter vi här..

Lisa och jag och en kompis till henne försöker ju styra ihop sydamerikaresan! Jag hoppas fortfarande att de inte sticker i januari eftersom jag inte kan sticka förren i mars. Men idag fick jag reda på att karnevalen i Rio e i slutet på januari...faaan.Den vill man ju inte missa....

ÅÅhh...Det var jättelänge sen skrev ngt på Poeter..... Vill få skrivarlusten tillbaks...
Har däremot läst jävligt mkt sen jag kom  hit, kul =)

SÅÅÅÅDÄÄÄÄR
En liten uppdatering på mitt liv alltså ;)

Byebye for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0