Nu bor man i kollektiv då alltså=)



Flytten igår gick bra. Josse H kom vid halv elva. När vi började packa in alla grejer i bilen insåg vi(förutom det faktum att bara förardörren går att öppna där fram så att man måste klättra för att komma åt andra sätet) att bakluckan vägrade att gå upp så inpackningen blev lite knölig. Iaf, när bilen var fullproppad hoppar jag in o sen Josse. Vi ser att backspegeln e helt sned och när Josse ska fixa till den så funkar det inte att veva ner rutan. Eller öppna dörren. Vi satt alltså helt fast och började skratta lite småpanikslagna. Vi kunde ju inte köra iväg med backspegeln sådär så vi fick banka på rutan när en tant gick förbi och gestikulerade åt henne att fixa spegeln. Hon måste trott att vi var knäppa haha.
Sen körde iv iväg mot mitt nya hem i hopp om att dörrarna skulle gå att öppna om bilen fick värmas upp lite grann. Efter några minuters väntan gick det!

Väldigt mycket grejjer till ett litet rum kan väl konstanteras, men nu har jag åtminstonde fått iordning lite grann. Fast det känns fortfarande som att man bara är på besök och det är ovant med så mycket folk. Men det e kul också!

Fick min nya kamera idag, det blev en Canon Digital Ixus 950 IS. Var t.o.m så duktig att jag köpte enn kameraväska, så den kanske håller lite bättre denna gången....

Ringde hyresgästföreningen idag för att kolla om man fortfarande kan vara skriven på ett 1ahandskontrakt i Sverige om man blir avskriven där (måste ju skriva mig "helt" i Norge om jag nu får den fasta anställningen...). Blev runtkopplad fyra gånger för att sedan få prata med en grinig tjej som först inte ville hjälpa mig eftersom jag itne var medlem. Och sen gav mig nån minut ,som hon sa. Och ändå fick jag inget vettigt svar...Får fortsätta höra  mig för...

Lyckades svälja piercingkulan igår. Så ikväll satt eFrida i ett tillböjt gammalt örhänge som provosorisk lösning. Får se hur jag gör med den...

Borde sova, imon är det återigen lite flyttstädning i gamla lägenheten som gäller, men vill prova min nya kamera!! Som inte e färdigladdad förren om en timme...

Kärlek//S




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0