AntipluggSofi

Hej å hå.

Var hemma hos mamma och käkade idag. Det e två månader kvar till min födelsedag, men ja började redan skriva på min önskelista :)

Detta året blir det mest grejjer till min lägenhet.. Jag vill verkligen fixa till den, men har aldrig tid och dessutom finns det alltid roligare saker att lägga pengarna på.. Kan man tycka ibland..

Sen finns det ju saker som inte kostar något som jag ändå måste ta tag i. Som att betsa den där jävla byrån, få upp hyllorna och möblera om litegrann....Nån dag....!

Och detta med att kastrera Tuva... Fick lite panik sist jag var å köpte kattmat hos veterinären.. Jag hade ju tänkt se hur jobbigt det blev när hon blev könsmogen och kanske ta kasteringen lite senare..Men hon jag pratade med på Smådjursakuten tyckte inte alls det var en bra idé. Hon menade att det kan vara så att om katten kommer in i det där beteendet som att kissa inne och gå runt och jama som en galningn så kanske hon fortsätter med det även efter kastreringen...Och tydligen var en lämplig ålder 6 mnd... Tuva är nu 8 mdn,snart 9..shit vad tiden går fort!

Detta hände förresten precis när jag fått min lön och kände mig lite nyrik. Men p r e c i s när hon slagit in den jävla dyra kattmaten så sa hon att de just nu hade en kampanj. Kastrering och mat för 990kronor... Hade hon sagt det innan hon tagit betalt hade det ju varit perfekt..Men nu får det vänta..Funderar på att låna pengar av pappa till det, för jag tror inte jag kommer ha råd nästa månad....


Ikväll har jag tänkt fortsätta med mina smycken, har inte gjort det på ett par veckor.. Men det känns som att jag inte har den ron till att sätta mig ner och bara slappa, måste alltid ha tusen saker att göra. Stressar jag ner inbillar jag mig att jag inte kommer kunna få upp farten igen.. Det där behöver jag jobba på...

Sen ska ta å titta i H&M-katalogen....Har inte vågat göra det, jag vet att jag kommer beställa för mkt mer än vad jag har råd med. Haha.


Åh.Bella kommer ner till Gbg snart...Ska fira hennes födelsedag. Gud vad jag saknar henne..Min lilla plugghäst (hon pluggar för oss båda för fan)


Ah, det får räcka för idag.

Jonathan e på väg hem och behöver datorn för att plugga..

Är det bara jag som inte gör det???


Love//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0