...

                                                          183223-6
 

När jag kom hem idag hade Jonathan sorterat undan sina grejjer till ett hörn av vardagsrummet. Och det var städat. Fick ett leende på läpparna och just då kändes det som att det inte var så farligt.


Sen tog jag en sväng in till stan. Åkte förbi Gamla Ullevi och såg att dom har börjat riva. Konstigt, jag har aldrig varit där inne vad jag minns. Men ändå känns det så fel, alla förändringar som sker nu runt omkring får mig att känna mig lite...gammal...haha! När jag hörde om rivningen trodde jag först att de kanske skulle vara smarta och bygga hus. Typ hyreshus. Men icke. Det ska bli nån idrottsarena om jag minns rätt. Just vad Göteborg behöver. Eller nåt.


Var inne en sväng på Mc Donalds och fick syn på en äldre man. Finklädd i kostym och allt. Var bara tvungen att kika lite på honom. Han verkade inte helt bekväm med Mc Donaldstempot och den höga musiken. Såg lite allmänt förvirrad ut. Försökte liksom äta i samma takt som de andra. Stod ett tag och funderade över vem han kunde vara,vart han var på väg. Sånt är kul tidsfördriv. Nån ny popdänga spelades och plötsligt började han stampa i takt med musik. Det var dags att åka hem.


Kom att tänka på en till sak. I huset mittemot min lägenhet är det en mystisk lokal. När jag flyttade hit var alltid persiennerna nerdragna och det stod "Gbgs akut städ" med stora svarta bokstäver på fönsterrutan. De enda jag såg gå in och ut där var kostymklädda mystiska män med solbrillor som alltid åkte i mörka bilar med svärtade fönster..Sen blev det någon slags mobilaffär. Såg aldrig nån kund där och efter nåra veckor så avr det återigen dags för flyttbilen. Salong Benjamin. Då blev det mer livat i lokalen, men nu när jag tittade förbi ser det ut som nån slags resebyrå,men frisörskylten är kvar......


Nu är det dags att ta en dusch. Som vanligt tänka jag lägga mig tidigt, men minuterna rullar på fort på kvällen.


Kram och Kärlek///S


Ps. Jag ska söka till en skrivarkurs..Ska bli riktigt kul!

Ps.2 Kortet e från fredags,jag och lovely Mikkiiiiii =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0