Helgen i korthet å idag då

Så va helgen slut... Fort går det..
Var helt slut i fredags, Lisa kom förbi en sväng på kvällen, vi satt och målade och skrev och snackade massa skit, trevligt som alltid!
Sov alldeles för länge i lördags, åt frukost vid 17.... Sen var det dags för förfest hos Lisas kusse som inte öppnade när vi kom..Så det blev en öl på kingshead först, sen tillbaks till kussen. Sminkning, skvaller och lite vodkashots å sen bar det av. Velade lite mellan Tranquilo,Nef och Sticky men det blev Tranquilo.
Riktigt riktigt kul, kanske liite  för mkt alkohol för min del.. kom tillslut hem vid 5.tiden.
Sov bort halva söndan,så sjukt seg och bakis..
Men vi lyckades samla ihop oss och stack iväg till Spritluckan. Inte lika kul som vanligt eftersom jag fick nån slags filosof-fylla där jag hellre ville gå runt o fundera å spana folk än dansa. När jag gick längs avenyn insåg jag att det (som vanligt) itne går nattrafik på helgen. Kom på att jag fick ett kort från en Taxi Gbg-snubbe som jag åkte med ett par gånger i höstas. Slog honom en signal, han skulle egentligen inte jobba utan var bara å tvättade jobbilen men skjutsade hem mig ändå. Gratis. Det finns underbara människor.

Försov mig idag.
Men fick fixat lite ändå, bland annat vann jag kampen mot Trygghansa!Helt underbart!
Det har ju vart så mkt strul fram och tillbaka sen datorn pajjade i somras. Först ville de inte ge mig ersättning alls och efter överklagan och många om och men gick de med på att betala ut ca 3000. Jag propsade på lagning men de sa nej. Så jag lämnade in datorn på felsökning ändå å det skulle gå på 2300 allt som allt. Ringde min handläggare på T-H idag som e rätt trött på mig vid det här laget, och gick tillslut med på att betala in 1300 på mitt konto utan att ens se någon faktura. Haha. Vilja bli av med mig eller vaddå?

Va hemma hos mamma också och käkade indiskt, gott! Fick fixat mina knappar som lossnat på två favvotröjjor och beställa från H&M.

Tuva (min katt) har börjat spy igen. Två gånger rättare sagt.Fyy.. Så det får väl bli av ställa bort min älskade blomma som hon gillar att käka på. Den trivs inte uppe på min gaderob....

Tydligen har vi fått en inneboende tre veckor framöver. Tydligen tyckte inte J att han behövde fråga mig först. Tydligen heter hon Emma. Verkar trevlig, men jag känner inte alls för å va trevlig tillbaks.

Nu ska jag hålla löftet till mig själv om att lägga mig tidigt!

Natti!

Helgens ord: Acid Jazz
Helgens låt: Moloko- Fun For Me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0