Honey, I´m home!

Jag o Jessijess

Hade nog lyckats förtränga det alla pratade om igår, för när jag tittade ut imorse blev jag verkligen förvånad av snön.

Tog på mina fina gummistövlar och tyckte jag var jättesmart...Vilket jag tyckte ungefär tills jag stod på Redbergs och vagnen skulle komma om 47 minuter å mina fötter höll på att bli istappar. Hoppade på bussen istället.

Försöker göra mitt bästa för att minnas sommaren och ha något att drömma om. Hade på mina rosa blomörhängen i keramik idag och kom ihåg när dom inhandlades i somras i Christiania. Vädret var kanon och alla problem kändes så långt borta. Saknar verkligen värmen, Malmö och allt. Låter som en klyscha(vilket det är) men tiden går verkligen läskigt snabbt och ibland känns det bara som man gör sitt bästa för att hinna med.


När jag gick på vagnen på väg hem såg jag Jessica stå där mitt framför mig. Min älskade fina underbara jessijess. 17 år har vi känt varann...17 jävla år :)

Vi har inte setts på ett par veckor å jag blev bara så glad att se henne. Hon bad mig kolla min mobil, hon hade precis tänkt på mig och ringt för å kolla om hon kunde komma över..

Så vi drog hem till mig.Skulle ju egentligen hem till mamma och käkat men bara tanken på att gå ut igen å det gjorde ont i mina fötter. Hon gick nyss, vi har suttit i soffan,käkat kycklingsallad, pratat, kollat reseprogram och drömt oss bort till Idre (ok Jessi, det såg faktiskt jävligt mysigt ut!) och bara slappat.


Mamma ringde och informerade mig att om hon och pappa hade varit gifta idag hade det varit deras 20-åriga bröllopsdag idag.

Dom hade tänkt gifta sig på alla hjärtans dag, men då reagerade farmor eftersom min farfar dog en alla hjärtans dag.. Så dom tog veckan efter istället, och på bröllopsdagen hade hon sagt att "ja det är ju trevligt, förutom att Carl b e g r a v d e s den 21a februari en gång i tiden".


Ps.Gick igenom min mail nyss, hade fått ett från Åsiktstorget eller vad det nu var, där de titulerade mig som Fru...!?!?Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0