Life will smile for me

Shoo
Sitter här med ett plåster på näsan. Ser nyopererad ut.
Märkte idag att Tuvas pälsa var full av tovor. Tuvas tovor, toviga Tuva. Typ.
Så jag försökte reda ut dom. Trassla lite, klippa lite, trassla ut. Jävlar vad meckigt...
Men! Så fastnade hon med sin ena tass i mitt halsband och sen gick allt fort. Ett lite djupt sår rakt över näsan. Snyggt.

Skönt att få lite rutiner i min vardag igen, men jävlar vad kallt det var imorse när jag stod och väntade på bussen. Inte ens skinnhandskarna hjälpte, så kallt att jag bara ville gråta.

Känns som att jag lär mig mer och mer hela tiden, denna dagen har varit riktigt lärorik.
Jag växer som människa känner jag.
Och jag är så glad att jag fått tillbaka min inspiration! Börjat med poesin igen.
Och visst, självkritiska jag är itne helt nöjd men med tanke på de framsteg jag gjort bara de senaste dagarna så kommer det bli grymt.

Men ska jag vara helt ärlig har dagen (och gårdagen) varit jobbig med.
De som vet vet. Och förstår.
Ibland lyckas man trassla sig in så oerhört i sig själv och just nu känns det riktigt omöjligt att hitta ut.
Men jag ska klara det, jag måste. Det måste gå. Upprepar jag hela tiden.

En nära vän hörde av sig idag. Blev glad, blir alltid så lugn och harmonisk i närheten av honom!
Han har gått och kärat ner sig, vilket jag självklart är glad för, men samtidigt blir vår kontakt inte lika tät och det är trist.
Men jag unnar honom allt bra, han är en underbar människa.

På eftermiddagen åkte jag hem till mamma. Vi hade inte setts på ett tag och även om det blir en del telefonprat så är det alltid roligare att ses. Satt och snacka en stund, sen styrde jag kosan hemåt.

Saknar syrran, hoppas vi kan ses något i veckan...

Just det, Mogge fyllde år igår så imorgon blir det ut på stan och leta present till festen på lördag.

Å så kom Lotta vid 18-tiden, hon ska stanna nåra dar.
Känner mig bara så bekväm och avslappnad med henne och med tanke på hur allt är just nu är det behövligt... Hoppas att hon kan hjälpa mig lite med skrivandet ikväll, hon är en pärla!

Dagens ord: KÄMPA
Dagens låt: Devil look - Salem Al Fakir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0