Söndagsord By Sofi

Jag skulle vilja fatta mig kort men det e mycket som vill ut, det finns så mkt att behöva skriva om.


Söndag igen och helgen verkar bara ha bestått av sova dricka äta lite skratta och dansa. En rätt sjysst kombination när man tänker efter men det är så mycket man missar, som ljuset, lugnet, promenader och bara vara.

I fredags blev det glitter och glamour och inoljade gogodansare med vita streck på rumpan där inte solarieljuset kommit åt. Karnevaltema på Queer. Ute med Zamir och hans syrra och Mikki och deras kompisar. Träffade även Jon och Sebbe och Lisette (länge länge sen) och nån frisör som ville göra mig till hårmodell. Mycket dans blev det ända tills stängning. Tog min vanliga taxi hem, alltid sjysst att få prata av sig med Dalarna-Per och fokusera på hans taximaskot Skalman.

Lördagkväll och vi hade hört om en ny klubb på Storan,minimalistisk elektro. Jag å Lisa drog hem till Mimmi för middag och förfest. Pratade om 50-talistmammor. Kön till Storan var läskigt lång och det var sjukt kallt. Stället var fullt, en ut en in som gällde, men vi skulle in. Kändes som en evighet, snön kom in i stövlarna och jag höll på att gråta av smärta. Minns att jag funderade på om jag skulle behöva åka till Axessakuten sen och amputera mina köldskadade fötter. Tillslut kom vi iaf in, riktigt sjysst musik (tyvärr liite för högt, fortfarande ont i öronen...) och blandat med folk. En del som var där för musiken och för att festa och en del som var där för att vara hippa.

Vi sprang in på toa för att värma fötter i handfat under hett vatten och allmänt tina upp. Blev en kul kväll med mkt skratt och dans som tog slut för fort(brukar inte Storan stänga 5???)


Idag vaknade jag med en ny hemlighet som har förstört mig lite grann.

Somnade om och blev vaknade igen när Jonathan och Martin stövlade in med alla grejjer från magasinet.

Minns samtalet häromdan och blev lite lättad när jag kom på att han sagt att det bara skulle vara två kartonger.

Gick upp å åt lite frukost och fick en chock när jag kom ut i vardagsrummet och såg alla kartonger och tavlor och svarta säckar och det enda jag tänkte var : "2 kartonger???"

Men tydligen var det jag som hade missuppfattad och nu skulle dom beställa pizza och det var det.

Lotta ringde och frågade om hon fick komma över. Hade först tänkt säga nej för att jag bara är så jävla bekväm i att slippa faca att jag kanske inte mår så bra. Men kände att jag saknade henne så hon kom hit. Vi snackade. Det gör vi bra. Hon verkar förstå mig och vi pratar om grejer som ger mig nya ideer till skrivandet. Har haft sån skrivkramp ett tag och vart rädd att jag mist allt igen men bara vetskapen om att jag kan k ä n n a mig inspirerad och vilja skriva, lugnar mig.

La Belle et le bad boy (en återupptäckt låt som är helt underbar och alla verkar gilla) går på repeat och bakfyllan känns verkligen av idag.

Telefonerna ringer och ringer. Sms hit och dit.Pappa som vill veta allt och undra hur vi ska göra med pengarna och mamma. Bad jonathan svara och säga att jag var ute på promenad för att slippa prata med henne och för att hon inte skulle vara orolig eftersom det är söndag och jag var ute igår. Han hälsade att hon skulle ringa mobben. Stängde av den, känns alltid som en bra tillfällig lösning. Såg nyss att hon skickat mess om att jag kan höra av mig om jag vill. Skönt. Slippa det dåliga samvetet.

Lotta började pyssla med datorn och jag fick sätta mig ner och skriva ner allt jag behövde skriva om idag för att inte glömma av.

Gick ut för att hämta lite dricka och insåg att Jonathan och Martin stuckit, tydligen hade dom sagt hej då men det hade jag missat.

Pizzakartongerna låg kvar och sallad och dricka och bestick och kartonger i hela vardagsrummet och jag kände bara att det där är inte hans rum det är mitt rum också och så här orkar jag inte ha det. Såg att det var en del pizza kvar så den snodde jag som hämnd.Lök i den. Urk.Tuva som försöker dricka upp vattnet. Suck.

Pratade med Lotta om J, att jag inte orkar ha det så här mer men inte vågar säga det till honom. Varför ska de va så svårt? Jo för då funkar de en vecka och sen e det samma sak igen. Orka.

Och så sitter jag här och bloggar om det istället.Inte för att han kommer läsa det, tror inte han vet att jag bloggar.Han vet inte så mycket längre. Vi e så långt från tighta man kan vara nu.


Dagens låt: MC Solaar - La Belle Et Le Bad Boy (http://www.youtube.com/watch?v=dXzVGmOF97A)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0