Midsommar!

183223-46

Trots det konstanta regnet så blev midsommaraftonen jättekul! Kom fram rätt tidigt till Grebbestad, åkte upp för att checka campingen. Jag och Helena höll på å smälla av när vi insåg vilka små stugor (kan man kalla det det?!?!) vi skulle bo i. Sen drog vi in till "city" och käkade lunch med Nina. Kul att ses hela gänget igen.
För övrigt visade det sig att Sandras syster, Linda, gått i samma klass som Mogge =)

Midsommarmaten vi saå duktigt hade tagit med hade ju tänkt ätas ute men det fick bli inne i stugan istället fast det var mysigt det med! Helena, Linda och Sandra insåg att jhag varit rätt smart som tagit med gummistövlar, så efter shoppingen i Grebbestad gick alla runt med klänning och stövlar. Vi blev kända som stöveltjejerna. Orka gå runt med finskor i leran.

Våra underbara grannar visade sig vara massa killar från dalsland som på något sätt vi inte fattade allihop lyckades sova i den lilla stugan. Musiken var på på högsta volym dygnet runt, vi höll på och spy av blandningen av rock, gubbpervomusik á la "där ligger alla kärringar på hög, hoppas att jag aldrgi blir en bög", opera, techno och docenterna (enda som var ok!!).

Vid halv tolv började festanden i stan, ställena var Kallsup, Terassen och Konserven.
Helena hånglade med SnyggErik som tydligen var ledsen för Linda Bengtsing (intriger intriger) och jag stötte ihop med en del folk jag kände, bland annat Emanuel från Lundenskolan!
FOlket på Terassen var galna, vi hamnade med nåt hiphopgäng (Big lipzzzz...hahahah) som sprutade champagne över allt och alla på ett jävligt kul sätt á la först hälla upp i glas och sen skvätta på folk...........

Efterfesten hölls sen på en segelbåt med norrmän och ungefär vid femtiden när vi kom hem hade det slutat regna så smått....

Dan efter hämtade pappa upp mig och vi åkte upp till Strömstad till Heidis vänner.
Blev en underbar eftermiddag med en båttur på nästan en timme.
Lyckades koppla bort illamåendet (att köra i 30 knop och studsa på vågor, bakfull och med midsommarmat i magen e ingen lyckad kombo...) och bara njöt.
Det är i såna stunder jag verkligen är så glad att det mesta har löst sig. Jag njuter av livet!

Det var väl midsommar i korthet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0