Jag å Mogge har en talang.Fula oss på kort.Många kort :)

183223-10

Schlagerkvällen igår blev trots allt rätt trevlig. Drog ju hem till Johan och Mogge, å kollade finalen med dom och Johans tjejkompis och hennes flickvän. Trevligt folk J

Idag sov jag ut (helger är underbara) å sen tog jag och mamma en promenad runt Härlanda Tjärn. Pratade om hur mkt tid jag spenderade på sjukhus som liten (brutna armen, spruckna läppen, all halsfluss, allergiska reaktioner, halsmandlarna som skulle bort mm mm), gamla minnen och lite saker om mammas barndom jag inte visste. Det är märkligt det där egentligen. Att man inte vet allt om dom. Eller det är ju mer logiskt att man i n t e vet det, men man tror lätt att man gör det ändå. Hon pratade om när hon var liten och bodde i Hjällbo. Där fanns ingen högstadieskola, så tre skolbussar med elever från Angered, Hjällbo och områden där borta, åkte till Torpaskolan (typiskt medelklassområde). Dom ropade Angeredstattare efter dom varje morgon när bussen körde fram till skolan. Mamma sa att det var jobbigt, men att hon ändå var glad att hon kom från en "vanlig" familj med föräldrar som jobbade och slapp ta åt sig så mkt. Att hon ens kunde berätta det hemma sen och få prata av sig. Men att hon ofta tänkt på hur sånt kan sätta sig för dom barn som hade ett helvete hemma. Att inte kunna få någon trygghet nånstans.

 

Sen åkte vi och handlade lite på Kvantum och när jag hade betalat dök en tjej med fotbollsklubbskläder på sig och frågade om jag ville ha hjälp att packa ner. Visst, sa jag. Men tänkte direkt ?Shit, kommer jag få betala för det här sen?!? Haha. Men hon gav mig bara påsen och jag tackade så mkt. När mamma kom ut skrattade hon bara och sa "tror du dom gör det där bara för å va snälla, fattade du inte att de ville ha dricks". Haha.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0