Hemma?

När jag satt på färjan från Sandefjord fick jag en kittlande känsla i magen, som när man är förälskad och inte kan vänta tills man får träffa personen man är på väg till. Fast i mitt fall handlade det ju inte alls om en person, utan min hemstad där jag tillbringar denna helgen!
Hade för övrigt planera att sova på båten,men stötte ihop med en bekant så det blev bara 3,5 timmars sömn totalt (fick ju iaf sova på bussen från Uddevalla...)

[Kanske förklarar varför jag sitter här lite småillamående nu efter utgången igårkväll]

Mötte upp Helena och Nina i stan,så himla kul å träffa dom igen!!

Vi var i valet o kvalet om vi skulle springa inom Systemet eftersom Helena bara hade en vinflaska å lite öl hemma. Tur att vi skippade det för vi blev fulla nog ändå, haha!

Hade tjejsnack hemma, uppdatering om våra liv,killar,fester å planer framöver...

Sen åkte Nina tillbaks till Uddevalla och jag och Helena började förfesta.
Ronny och Ragge. glass, pumpafrön och öl. Haha., sjukt kul!

Det blev Sticky tillslut, där vi mötte upp Mogge och Johan&Alexandra som hyr min lägenhet! Fredrik, en kille jag träffade där i somras var också där,men jag kände knappt igen honom utan hår.

Jag trivs faktiskt rätt bra med mitt liv för tillfället (för utom problemen som måste lösa dne närmsta månaden men dom ahr jag pratat nog om här...) men jag känner att något saknas! Fast det är nog sånt jag får ta tag i när jag komemr tbaks till Sverige. Jag menar, när jag gick i gymnasiet var jag insatt i politiken, med i ung vänster, demonstrerade osv osv. Sen volontärjobbade jag på Faktum, vilket gav mig jättemkt. Men nu...
Noll koll på politik, t o m noll koll på vad som händer i världen. Jag har skärmat av totalt, bara jobbar, sover och dansar varje helg. Det är rätt skönt, men inget liv kjag kan tänka mig i längden. Jag behöver mer!!

Reklamdags! När jag läser min vän Hannas blogg (www.hine.blogg.se) bli jag både imponerad och inspirerad!!


Annars är Göteborg sig ganska likt. Gamla Ullevi är borta och dom har byggt om HM inne i stan. Jag undrar om det är det här som är mitt hem, det känns så men ändå itne.......

Nu stressar mamma på mig, ida är det dags för 50årskalas på Klädesholmen. Ska bli kul, bara bakfyllan lugnar sig lite..jag får skriva mer om mina tankar en annan dag.

Take care, vem som nu läser detta. 


Kommentarer
Postat av: Hannah

Oj, shit vad glad jag blev att du länkade till mig :) Kul! Ha det fint

2007-11-17 @ 15:50:12
URL: http://www.hine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0