Saker jag får tid till när jag är sjuk


Idag har jag rensat och sorterat bland mina smycken! Jag köper inte alls lika mycket smycken som jag gjorde för några år sen, ändå känns det som att jag har mer än vad jag hinner använda! Jag fotade några av dom som betyder extra mycket för mig, här är tio-i-topp-listan(ingen rangordning):


Pärlemoörhängen som inhandlades på H&M runt 2003 för typ 14,50:-,det ena saknar en liten liten bit men jag älskar dom ändå.


Bilden gör inte dom här supersöta "tantörhängena" rättvisa! Guld och lila, så fint! Har dock bara använts en gång, köpta i Mongoliet för 50 öre styck. Eller kanske var det en krona.


Dessa undebara svarta plastörhängena med lite 80-talskänsla har jag använt så mycket att de börjar bli repiga. Julklapp av mamma 2006(eller 2007), och från Monki har jag för mig.


Mer pärlemo! Inhandlade på ett liten stånd i Haga en sommar för massa år sedan, kostade ca en femtiolapp.


Flummiga örhängen gjorda i keramik. Inte använt så mycket som jag borde. Men påminner mig om en underbar semester i Malmö sommarn 2006. Köpta i Christiania, Köpenhamn. Don´t remember the price.


Nog inte många som inte sett mig i dessa, haha! Från Indiska, minns inte när, kanske 2-3 år sen. Hade även ett matchande armband som tyvärr tappades bort en kväll på Bliss. Ringde dan efter och ja, dom hade det! Vem tror du glömde att hämta det? Ibland blir man trött på sig själv...


Åååååh! Absoluta favoriterna just nu! Lite svårt att få med alla tre på samma kort, men jag har dom alltid samtidigt (nästan). Ringen har min syster köpt till mig i Marocko(måste vart minst 5 år sen??) och örhängena och armbandet är från Ulanbator, Mongolia- 1 kr för bägge :)


Jag gillar inte att använda klockor egentligen, så när jag hittade det här kombinerade smycket och klockan på Prickig Katt (liten affär på Grönsakstorget, Gbg) blev jag kär! Nu måste dock batterierna bytas. Köpte den i 2an på gymn.


Present av Andreas. Hans kompis bodde i Nepal förut, och hans frus pappa (eller om det var mamma) gjorde smycken.


Sist men inte minst körsbären! Jag letade som en tok efter ett par körsbärsörhängen under resan i våras och på MBK i Bangkok hittade jag dessa ljuvliga. Lyckades inte pruta ner dom så mkt, fick ge 40 kronor tror jag.


När jag åker iväg till Göteborg eller på andra miniresor förvarar jag alltid mina smycken i denna söta burk.
Menthos Yoghurt - kom till Sverige nu!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0