London baby

Här kommer en liten kort sammanfattning av de 4 underbara dagarna i London!

Natten innan resan sov jag hos tjejerna, rädd att försova mig o missa alltihop!
Lite kaosartat på mogonen, 6 tjejer som ska packa klart och göra sig iordning.
Dessutom var vi väl inte piggast i världen:

 
    Martwa                Skål?

Nu i efterhand känns det som att vi var rätt onyktra mestadels av tiden, och jag och Martwa började tidigt med varsin grogg på flyget medan Josse sov brevid oss och Rasmus&Kalle käkade mina M&M´s.

   

Bye bye Sandefjord



Sen bar det av till hostelet vid Piccadilly,av med all packning och sedan begav vi tjejer oss till Lovely Camden!
Shopping,shopping,shopping och sedan en massa drinkar på Cuba Kitchen.

     

Senare på kvällen åkte vi till Lazy´s (där Josse jobbat) vid Tower Bridge, drack fler drinkar och hade skoj.



Åkte dubbeldäckare tillbaks in till "vår" del av stan. Tanken var väl att gå hem,vilket de flesta gjorde förutom ja o några till som hamna på en askass dyr klubb, Storm.

Dan efter blev det frukost på , där jag upptäckte min favorit Toffee Nut Hot Chocolate.
Ta en titt på hur pigga alla var:

 

Vi delade in oss i smågrupper och drog ut på stan för att shoppa vidare,denna gång på Oxford Street.
Käkade på en thairestaurang,vidrig upplevelse och alla lämnade stället lika hungriga som innan vi gick dit,typ.
Sen möttes hela gänget upp på Midas(hostelpuben) för lite förfestande.
Chris lekte dvärg och han o Malin posade vid handtorken inne på toan. M.m!

     

Söndagskvällen/natten spenderades på ett Irländskt ställe, O´neills(?). Tre våningar,med livemusik på översta. Grymt kul hade vi där. (Fotografen var inte helt nykter när dessa bilder togs,ursäkta kvalitén!)

    

Dan efter; Starbucksfrukost,shopping med Jossan där jag hittade två till klänningar (i Camden hittade jag en klänning, en vårjacka och smycken!) Käkade falafelrulle på ett asmysigt ställe,Leon.
Sen återkom den lite kaosartade stämningen när 6 tjejer ska göra sig iordning,denna gång i vårt lilla småskabbiga rum med en pytteliten spegel. Men vi lyckades och hittade även fram till restaurangen Salvator&Amanda där vi käkade asgod nyårsmat! Att se killarna uppklädda var kul : ) Och Rasmus i skjorta, det trodde jag inte!!De flesta vågade sig på ostron som förrätt. Jag var smart nog att låta bli, haha.

       
  

Vid 21 var bordet reserverat åt några andra,och vi drog oss tillbaks till hostelet för lite mer dricka och planering av tolvslaget. Vodka blandat med Fanta dracks i urtvättade ölflaskor i brist på glas. Eller vin ur baginboxpåsar.

   

Det slutade med att vi delade oss i 2 grupper (förutom Andreas som fick för sig att fira nyår själv på nån pub..?!) Jag,Emelie,Jossan,Anna,Malin o Chris ville till Big Ben. Men vid Waterloo där vi skulle av stannade inte tbanan pga allt folk så vi fick åka två hållplatser till. Vi kom aldrig till Big Ben för vid London Eye tog det stopp. 700 000 var tydligen där! Lite panikartad känsla,och därfrån fick jag inga kort eftersom jag itne kom åt den. Jag var mest glad att jag kunde andas :)

Nyårsnatten spenderades på Lazy´s, tog 1,5 timme att gå dit från London Eye.Puh. Jag och Jossan träffade två engelska killar. Vi lärde dom lite svenska, bland annat slipsknut, geggamojja och "Fan vad nice". Hahaha.

Kom i säng vid 6 och kl 10 skulle vi vara ute ur rummet så det blev inte mkt sömn. Sista dan spenderade hältften av gruppen sovandes på flygplatsen och resten (där jag var med) halvsovandes på ett café, jagandes duvor, ätandes sushi från en kul sushibar med rullande mat, på ett konstmuseum och halvsovandes på en restaurang. Vi hann även med att se någon form av parad, där bland annat indier spelade säckpipa!

     


För er som inte märkt det så är Chris en riktig linslus :)


Här kommer de sista korten,lite blandad kompott!

       
  

That´s all folks!

Love//S






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0