Lugn helg med abstinens och trøtthet


På besøk i Oslo, pappa fyller år idag och Ida på måndag. Kændes skønt att æntligen få læmna de førsenade julklapparna! Alla blev jætteglada å då blir jag också det!

Mina fyndskor (svarta støvlarna från en affær i Sandefjord) håller på å gå sønder totalt............. Jag har anvænt dom jættemkt och sørjer i førtid...Dags att leta skor igen alltså.......Inte før att det i sig ær något problem, men jag håller mig gærna ifrån stan før att spara pengar.(Oh yes,nær jag væl børjar shoppa......)

Och abstinensen!!Nu snackar vi inte om alkohol, utan Coca Cola. Førra veckan børjade jag fundera, och i onsdags kvæll bestæmde jag mig før att sluta med det. Heeelt och hållet. Det ær inte det lættaste før en som druckit mkt cola varje dag under ett par år.........Huvudværken kom redan efter ett par timmar och suget finns dær næstan hela tiden. Men 3 dygn- jag ær stolt! Nu gæller det bara att klara av att hålla sig vaken på jobbet ændå haha.

På tal om ngt helt annan, værlden ær så sjukt liten. Ingen nyhet,men ibland glømmer man næstan bort det. Blev kompis med Rille, en av killarna i kollektivet, på Facebook idag. Kollade in hans sida och så visar det sig att vi har en gemensam væn. Han kænner en snubbe jag umgås en del med i Sthlm førra høsten. Vi har ingen kontakt længre iofs,men nu bor jag alltså med hans kompis hær i Sandefjord, Norge. Hur stora ær oddsen?

Min dygnsrytm ær totalfuckad. Jag tænker inte på det så mkt annars, eftersom alla jag hænger med i Sfjord också jobbar senskift, men nær man ska umgås med folk som sover och ær vakna på mer normala tider så mærks det. Jag har varit som en zombie idag bara før att jag gick upp tidigt før å gratta pappa. Somnade efter det, sov efter middagen, gæspat konstant. Och likadant igår. Sjælvklart sitter jag ændå uppe nu...Men jag ska førsøka somna snart. Men igår låg jag och vred mig i 2 timmar och de e det værsta jag vet,så jag skjuter bara på det....Hmm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0