X


Jag har alldeles för mkt tankar i huvudet nu, klockan är halv 3 och imorn (på min enda lediga dag denna vecka) ska jag upp vid 10 för att åka och kolla på landskampan mellan folket på jobbet(Fotboll, Sverige-Norge m a o ).

Har letat som en galning efter en klänning Carrie har på sig i säsong 2 (Sex and the city of course), en jättefin blommig klänning hon har när hon träffar en kille i väntrummet till psykologen,om jag inte minns fel. Men jag hittar den inte nånstans och nu ger jag upp.
Jag skulle ge vad som helst för Carries gaderob, i framtiden ska min walk-in-closet vara större än rummet jag bor i nu. Så det så!

     

(från HBO´s hemsida....)


På tal om annat.
Jag har fortfarande inte fått tag på E, första pojkvännen. Det är flera år sen vi var ett par men vi har ju alltid hållt kontakten. Jag vet att jag skickade ett brev i våras där jag skrev att det var bäst att bryta kontakten pga av olika saker. Men jag var inne i en konstig period då och ångrar mig verkligen. Vai hördes några gånger efter det men efter min flytt till Norge har det inte gått å få tag på honom. Mobilen är aldrig på,trots att internet inte visar på att han skulle bytt nummer... Har t o m mailat hans bror bara för att kolla att läget är bra,det var 6 veckor sen och fortfarande inget svar....Blir faktiskt orolig eftersom jag vet att han mådde rätt så jävla kasst i perioder....


Sen vet jag inte hur jag ska göra med en viss person. Det är sjukt att jag kan ha hakat upp mig så mkt på denna personen, det var länge sen jag ens kunde ha en tanke på att det skulle bli något, han har gjort mig irriterad/ledsen/glad/besviken tusen gånger sen dess. Jag vet att den enda funktion jag fyller för honom är bekräftlese och att han aldrig skulle göra så om han brydde sig om mig.
Men ändå. Och jag blir arg för att jag lägger energi på personen,att jag fortfarande går till kompisarna och säger vad han sagt för nytt,att jag skriver ner alla hans kommentarer, att jaa tänker på honom. Fan.........
Idag vägrade jag honom en kram för att jag gjort honom en tjänst. Han blev assur och bad mig gå. Men fattar han inte!? Det är inte så att jag kan säga att jag inte vill krama honom för jag är rädd att bara vilja ha mer och mer och mer.



Carrie: Later that day I got to thinking about relationships. There are those that open you up to something new and exotic, those that are old and familiar, those that bring up lots of questions, those that bring you somewhere unexpected, those that bring you far from where you started, and those that bring you back. But the most exciting,
challenging and significant relationship of all is the one you have with yourself. And if you find someone to love the you you love, well, that's just fabulous.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0