Pmsdag


Idag hade jag en pissig dag på jobbet. Var på lite smågrinigt humör och blev inte gladare när jag fick höra en kund (som frågat mig massa omöjliga frågor och jag, med ett leende på läpparna, försökte svara så gott jag kunde eftersom det just då bara var jag i butiken) prata högt med sin kompis : ja herregud, såna där butiksbiträden svarar alltid så konstigt på frågor, ingenting kan dom". Jag vet att det kommer komma massa fler otrevliga kunder, men jag blir ändå ledsen av sånt. Å andra sidan får jag försöka ta åt mig mer av alla postiva grejer folk säger om mig! Efter den incidenten lurade en kund mig. Prislapparna hos oss ramlar ofta av och då ska det stå på kvittot plus vara stämplat av oss för att man ska få lämna tillbaks varan. Stämpeln saknades i detta fallet,jag var lite stressad av kön och litade på den trevliga tjejen och kollade inte byxorna särskilt noga utan gav tillbaks pengar. Big mistake! Fem minuter senare kollar jag byxorna och dom e fläckiga. Way to go, naiva Sofi!


Lyssnade på musik på bussen på vägen hem och var helt i min egen värld när jag märker att det bara e jag kvar i bussen och busschaffisen ropar på mig.

"Å vart hade du tänkt gå av?"

"Eeeh...Vid *****"

"Ja men då kanske du ska hoppa på rätt buss nästa gång för här vänder jag."


Var bara att ringa pappa och be honom komma och hämta mig......


MEN!


Det e helg, jag börjar inte förrän 12 imorgon och sen ska jag gå ut om jag så får göra det ensam!


Martwa och Andreas kom och hälsade på på jobbet idag, Sandefjordsgänget, ni e saknade!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0