S.o.m.m.a.r.r.e.g.n.


Jag hatar regn før det mesta. Men som idag, nær jag vandrade ner længs Karl Johan efter två lyckade jobbintervjuer, och det børjade regna; inte ett sånt dær regn som klibbar och førstør håret och ær jobbigt utan som bara doftar sommar. Just då ær inte regn så dumt ændå.

Sen gick jag førbi ett stånd på ett litet torg och fick syn på sjalarna jag och Martwa køpte på Black Market i Mongoliet. Gick fram før att titta nærmare på dom, tanten såg att jag kollade och sa "120 kr, jættebilligt". Jag svarade : " Jag ville kolla bara om det var såna sjalar jag køpte i Mongoliet før några månader sen. Det var det, och jag betalde 10 kr styck. Hej då."

Kl 14 var jag alltså på plats på Vero Moda på Osly City-køpcentret. Det visade sig vara værldens minsta affær (lite panikkænslor dær først) men ændå fullt av personal. Fick træffa butikschefen och intervjun kændes mkt mer avslappnad æn på Zara. Det blev mer som ett vanligt samtal utan dom hær jobbiga intervjufrågorna på ngt sætt. Vi satt och pratade i næstan en timme, det enda hon var lite osæker på var just det att jag inte kunde lova att jag kunde stanna till jul, Jag sa att ja stannar till minst okt men inte kan lova mer, jag hatar att ljuga..... Jag berættade æven att jag skulle på en andra intervju på Zara men att jag var mer intresserad att jobba hos dom. Vi bestæmde att jag skulle ringa efter andra intervjun.
Å andra intervjun gick också, var bara dær typ 10 min och snackade med Stine, som iofs ær jættetrevlig men jag får ændå stela, stroppiga vibbar från det stællet....Hon ville mest kolla om de var ngt mer jag undrade øver, och skulel høra av sig med svaret imon. Men nu har jag ændå bokat in en prvjobbing på VM imorn,  jag har bestæmt mig och det kænns skønt!
Går det bra imorn så får jag børja jobba heltid direkt på torsdag :)

Over and out.

Ps. Har inte lyckats hitta  nætverksnyckeln till bredbadet, så dærfør komemr jag inte åt några bilder på datorn.. ska fixa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0