When we were young and armed


Efter att ha læmnat av mamma vid bussen igår och på væg hem invaderades bussen av ett moln av blommiga parfymer och klirrande Rimipåsar med 3,5or.
Ibland kan jag sakna tiden nær man var 15, 16 och åkte buss ut till villaførorterna till galna hemmafester. Alldeles før mycket smink, vaselin och foundation på læpparna. Konstigt att jag kænde mig mer vuxen då æn jag gør nu, hah!

Kan ju kanske ha att gøra med att jag kænner mig rætt liten och ynklig nu. Ett par dar efter den avslutade Erymaxkuren mot halsinflammationen har jag åkt på lunginflammation och ænnu en ny 10 dagars kur med den jobbiga medicinen.

Vilket sætt att fira det nya heltidsjobbet med!

F.ro.m imorn e det alltså dags att køra igång med heltiden och jag ska gøra mitt bæsta før att dølja att jag ær sjuk!

Mamma var och hælsade på ons-lør, jættemysigt! Hon fick roa sig sjælv nær jag jobbade i tors, men hon och jag hann ændå med en del shopping, strosing på Karl Johan, matlagning, Munchmuseet, reseprat och massa annat!

Nu ska jag återvænda till sængen och be till høgre makter att jag ær fit for fight imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0