Je pas parlez francaise

Ar ovanstaende rattstavat??
Haha. Jag ska skriva mer om hela resan nar jag ar tillbaka. Ville bara skriva nagra rader (dock ar franska tangentbord helt upfuckade, sa det tar evigheter o skriva o jag blir bara irriterad hehe.....)
Kom till Paris igar kvall, ar just nu helt slut efter en heldag med pappa och syskonen. Vi har hunnit med att spana in den underbara utsikten fran Triumfbagen, hallit pa att fastna i tbanan pga ett litet bombhot, vandrat i de gamla latinska kvarteren, kollat in Notre Dam och Sac de Coeur (det lilla omradet dar, Montemartre var helt ljuvligt, konstnarer overqallt, utsikten; Daliutstallning o mysiga uteserveringar) och lyssnat pa livejazzmusik pa metron tillbaks till det mysiga omradet Colombre dar vi bor hos en van till familjen.

Brollopet och allt runtomkring var ocksa underbart, det har hant sa mkt dessa dagarna sa det kants som jag varit har en vecka snarare an en dag!

Jag har markt att varje gang jag landar med ett flyg pa en ny plats sa kittlar det sadar i magen precis som nar man ar nykar! Jag vill resa mer mer mer, eller framfor allt vill jag ha mer tid pa varje plats!!

Fransman ar ungefar som man tror, de flesta ar inte sa hjalpsamma, a d^liga pa engelska ar de ocksa.... De dricker vin hela tiden och ja det ats croissanter till frukost, det finns hur mkt bakverk och gott som helst (imorgon ska jag prova crepes me nutella o banan har ja lovat mig sjalv). Tur att man inte bor har, skulle komma hem som en alkoholiserad tjockis.

Pusspuss


Kommentarer
Postat av: josse

je n'ai parle francais... ;) gött o höra att du har det bra:) puss

2008-09-17 @ 14:49:38
URL: http://poopie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0