Lördagsoutfit & en däckad Rambo




Eftersom två av dom som skulle ut inte var 20 fick vi tillslut gå till enda 18årsstället i stan.
Jag kände mig äldst på stället, blev bjuden på en shot av en kille som också var 21! ("Om två år....")
Tyckte att det var märkligt att jag kunde dricka såpass mycket som jag gjorde och ändå stå på benen. Tyckte också det var märkligt att de inte serverade rom&cola, men vodkasprite. Idag förklarade en kompis att på 18årsställen i Norge får dom bara servera upp till 25 procent eller ngt sånt, alltså var shotsen fejkshots och vodkan en specialvodka på 22,5 procent. LURENDREJERI.

(I Norge får man köpa öl,vin och lättsprit när man är 18, men man måste var 20 för å köpa starkare grejer.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0