den dära Robyn alltså - inspiration!

Hon ær så grym!
Jag har alltid gillat hennes musik, kommer ihåg på gymnasiet nær jag inte vågade sæga till någon att jag ælskade hennes førsta platta før det kændes så pinsamt och heeelt fel. Haha. Hennes låtar blir ju bara bættre och bættre!
Gillar hennes stil också-hon lyckas se lika kvinnlig ut i hoodiestil som i klænningar etc och kan vara sexig utan att vara ett sexobjekt! Sen driver hon ett eget skivbolag, ær/har varit Unicef-ambassadør, och har alltid haft sån integritet men utan att vara tråkig och inte-bjuda-på-sig-sjælv-typ. Men just det dær med kvinnligheten, jag vet inte hur jag ska førklara det. Men jag blir så lættat att inte varenda tjej på planeten kænner sig tvingad att klæ av sig før att vara sexig och på så sætt sælja mer, att behøva balansera på den finfina tråden sexig utan att vara "horig" och vara "the-girl-next-door" utan att vara "trist". Bara få vara. Det bevisar igen hela grejen; før att vara feminist behøver man inte hoppa øver att raka benen och aldrig få gå i kortkort, utan gøra precis vad man vill. Att bara få. Vara! (Sen ær det inte det feminism står før, det ær fullt medveten om men de ær sånt man får højda øgonbryn av typ "vaaaa, ær duuu feminist?! Du ser inte ut som en sån....".)
Vilket hyllningstal det hær blev, men jag var bara tvungen att skriva av mig!
Satt och kollade runt på olika sidor och fick syn på att hon slæppt nya låtar och då kom jag på att det var så himla længesen jag lyssnade på henne! Føll direkt før en av de nya singlarna och hittade æven andra låtar jag aldrig hørt, och nu tænkte jag lista favoriterna, fast inte i någon ordning, det tar før lång tid!
De 2 førsta MÅSTE ni kolla in om ni inte sett/hørt!

PS1!!!
ELECTRIC ÆR EGENTLIGEN INTE "ALL THAT" MÆRKTE JAG NU NÆR JAG LYSSNADE PÅ DEN, MEN DEN VA EN AV MINA ABSOLUTA FAVVOSAR NÆR JAG VAR LITEN SÅ DEN VAR TVUNGEN ATT VA ME :)
PS2!!!
COBRASTYLE ÆR DESSUTOM MED PÅ MIN FALLSKÆRMSHOPP-VIDEO!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0