Jobb(igt)


ÅÅÅÅÅH! Jag är helt död efter en lååång dag på Sandvika storsenter.
Hur hamnade jag där?
Jo.. Sex veckor efter att jag var med och öppnade upp den nya Cubusbutiken i stan så bestämde sig cheferna för att omplacera två av oss. Detta eftersom vi har varit långt ifrån att klara budgeten ända sen öppning.
Fick en chock när jag fick höra det, även om alla vi på jobbet känt på oss att det skulle hända. Vi trodde väl att dom skulle ge det lite mera tid..
En av tjejerna tackade direkt ja till att byta butik men ingen av oss andra ville. Sen låg jag och grubblade och funderade på det kvällen innan mötet och kom fram till att det inte vore så illa ändå. Ny erfarenhet, mer att göra osv. Även om det är trist när man precis bytt jobbmiljö och börjat lära känna sina kollegor...
Men när jag övervägde att tacka ja så trodde jag att det handlade om en butik i stan, vilket visade sig vara fel... Butiken jag ska börja jobba på nästa vecka ligger inte i stan, utan ca 15 min med buss från ciy, vilket iofs inte är så långt! Allt detta har bara gått så fort!! Fick reda på omplaceringarna förra torsdagen, i fredags hade vi mötet, igår lämnade jag besked och det blev samtidigt min sista dag på Torggatan.....

Denna veckan hjälper jag till på Sandvika, men där ville jag inte stanna (20 min med tåg å en massa meck..) å på mån börjar jag på den andra. Känner mig lite som en "jukkaperkaboll" . Haha, har ingen aning om hur det stavas men men...

Förresten så var jag på ett basispass på Friskis igår! Jag brukar ju köra på middels men den gick senare och jag ville träna direkt efter jobbet... Kommer inspringandes i salen några minuter för sent och möts av ca 50 par ögon. Stirrandes. Alla över 45(eller iaf 40) , de flesta runt 60. Jag började undra om jag hamnat på seniorpasset men så välkomnade hon oss alla till basispasset. "Shiiiit, för en gångs skull kan jag vara bäst på ett pass istället för mest flåsig", tänkte jag.. Å gjorde alla övningar lite extra hårt,sprang fortast etc.
I 20 minuter. Sen var jag lika död som de andra och idag har jag träningsvärken från helvetet, värre än efter middels........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0