....

Hela meningen med att vara ledig ett par dagar över jul känns helt bortkastad när det känns som att man stressar halvt ihjäl sig med massa saker på jobbet innan man äntligen fåt tatt fri.
Ja, jag lyckades tjata mig till att få ledigt måndag och tisdag nästa vecka. Vilket innebär att jag var tvungen att bli klar med a l l t inför salget till torsdag. Och tydligt så att de som ska jobba för mig vet vad dom ska göra. Min chef sa till mig att det var detta jag skulle ha som prio och. Så då gjorde jag så. Och så får man ändå höra "ska du itne göra påfyll idag, du får inte glömma det!". Samtidigt som man springer runt med en stege i handen,svettig och röd i ansiktet. Nej men visst jag kan göra ALLT på samma gång.
Gjorde klart för salget på jente igår och gutt idag plus att jag fick tömt en hel korg emd påfyllsvaror. Tack gode nån för att det iaf är varustopp på barn för tillfället! Imorgon är det dags för småvaror, typ det jobbigaste av allt. Hoppas jag hinner klart med det så jag kan ha torsdan till att ta det liite lugnt och fylla på basic.
Annar kommer jag falla på mållinjen och typ bli sjuk på julafton. Och det tänker jag INTE bli.
Har packat klart allt tills ikväll, klädhögen är enorm som vanligt, men har faktiskt bara tatt med en outfit per dag plus 2 extra tunikor. Hälften av högen är julklappar :)

Var sugen på att åka till Oslo City efter jobbet nu ikväll, i jakt på en julklänning, men kollade bankkontot idag och måste hålla igen lite (vill kunna spara lite pengar) och kom på att jag har en del klänningar hemma.
Som jag provade nyss, en efter en, en tredjedel kom jag inte längre i(eller i kom jag dom, men för tighta) och de flesta har jag tröttnat på. Men julklänningen är vald, det blir en nougatfärgad i silke.
Imorn ska jag möta upp pappa efter jobbet och få julklapparna, dom hade ju inte hunnit fixa det när jag lämnade mina för några veckor sen. Och sen hem och slappna av lite..

Ska upp om sex timmar så borde sova.
(Ursäkta alla stavfel som säkert existerar i detta inlägg, är trött och orkar inte läsa igenom!)
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0