Hur kan det redan ha blivit december?!


Idag är min frionsdag och jag hoppas få köpt de flesta av mina julklappar!
Nu på förmiddan har jag ordnat småärenden, hämtat recept hos min läkare (mot min torra vinterhud...) och vart på apoteket och sen posten. Jag har fått ett paket från min kära syster.  Blir alltid sådär barnsligt glad när jag får gå till posten och hämta ut nåt, eller till och med över att få brev som inte är räkningar!
Jag har mina aningar om vad paketet innehåller, får se om jag har rätt....
Den här veckan har varit lika kall, men när jag tittar ut genom fönstret (tack för att vi bor så högt upp..) så ser det ut som sommar med solskenet och den blå himmeln. Sånt väder gör vintern lite lättare!

Jag jobbade ju aldrig i butik när jag bodde i Sverige, så kanske är det lika stort hemma, men det här med kalenderpresenter alltså! Norrmännen är helt galna och dom lägger så sinnesjukt mycket pengar på presenterna INNAN jul. Man undrar ju vad dom barnen får som "riktig" julklapp. Eller så har jag kanske bara missförstått allt, kanske är det kalenderpresenterna som är dom "riktiga" paketen och så får dom inget på jul? Fast jag skulle inte tro det.
När jag var liten hade jag en kalender som min farmor broderat, men det jag fick då var liksom en godisbit här, ett jenkatuggummi där, såna småsaker! Kunderna som handlar hos oss köper cardigans, Triumphunderkläder, smink osv. Fick höra av en som jobbade på en annan Cubus där det var en kund som handlade för flera tusen till kalandern till en person. Jisses, jag blir lite illamående av det här konsumtionssamhället.

Och med det sagt ger jag mig ut på julklappsjakt!

/DubbelmoralSofi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0