Quadiz och en bakfull harrytur!

Har en sån sjuk söndagskänsla idag.Ingen aning om varför.. Peter är i Sandefjord och jag stirrar på högen med julklappar som jag vill men inte kan packa in förrens på torsdag kväll när vi är framme i Göteborg pga platsbrist i min väska... Kollar på greys as usual (har för övrigt bara några avsnitt kvar att se..)

Helgresumé so far:
Skyndade mig hem efter jobbet igår och gjorde mig iordning så fort jag kunde men som blev i slowmotion pga trötthet, lyckades bli sen så det blev en taxiresa hem till Josie(faaaan att hon flyttat från mina kvarter, ok lägenheten är underbar, men det är så lååångt bort). En väldigt tyst sådan. Nästan sån där pinsam tystnad, jag började fundera ut skämt att dra eller frågor att ställa, men med tanke på hur trött jag var så sket jag i det för att slippa missförståelser eller att han skulle tycka jag var konstig. Till sist kom jag på att det faktiskt inte är min plikt att prata med chauffören, och efter det så var tystnaden underbar! Jag har inte haft det så tyst på länge.

Sen dracks det rödvin med Josie och Mari och Evelina, och jag som inte hade tänkt gå ut blev sugen på det ändå. Quadiz som har vart stängt ett tag hade nyöppning så vi drog dit! Å stannade där till stängning, sen fyllemat på det och hemgång. Satt uppe en stund hemma och kom inte i säng förren efter 4..

Å idag har jag och Bente varit i Sverige och storhandlat!
Så nu har jag massa alkohol hemma (mousserande till nyår och cider till senare!).
Handlade också massa julmust, pepsi max, lite kött, pålägg, nyponsoppa, Kalles kaviar, lösgodis, Ritter sport joghurt(favvon som aldrig finns nånstans), snus och en jävla massa bröd!
Vi åkte vid 12 och kom inte hem förren vid 9 så jag är helt slut!

Imorgon står det träning på schemat och kanske en tur till julmarknaden på Blå. En gammal Sandefjordskompis och hans tjej ska sälja hemstickade vantar och mössor och samarbetar med Kiva, en frivillig organisation som hjälper människor som behöver det.
Har inte helt hunnit sätta mig in i processen, men det verkar imponerande.
Här kan man läsa mer : http://www.kiva.org/

Natti!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0