Friis & company

Jag har varit på jakt efter en klocka ett tag och igår hittade jag en superfin!
Skulle egentligen kæka lunch med Lisa och snacka om vår Gotlandresa i juli men hon var tvungen å stælla in i sista sekund så jag passade på att gøra massa ærenden. Gick førbi F&S (førsov mig från mitt favvopass....) før att kolla upp saker med mitt abonnemang och fick då reda på att det var Ellies sista timme innan hon slutar pga flytt.. Faaan! Dær førsvann den mesta av min træningslust... Hoppas det blir en bra ersættare.
Sen gick jag førbi Friis & co och hittade klockan! Pratade lite med tjejen som jobbade dær och berættade att jag søkte jobbet som ass chef i februari men att jag redan tackat ja till Cubus nær dom hørde av sig. Det visade sig att det var hon som fått den tjænsten och att hon søkt på det jobbet jag fick :)
Efter det - Freetex. Jag kollar alltid væskor och skor dær. Hittade en fin rødbrun ganska stor væska man kan ha både "øver ryggen" och som axelvæska. Kom på att jag haft lust på en svart kavaj och hittade tre olika fina som jag børjade prøva. Behøvde lite smakråd från hon som jobbade i butiken och vips så børjade en annan kund syna mig och komma med råd. Det hela slutade med en lite minimodevisning! Superkul, fick massa fina råd och det slutade med den mest feminina av de olika kavajerna - som var liiite kort i ærmarna men det funkade att vika upp dom lite.
Kavajen och væskan gick på 188 kr!! Helt galet! Och klockan var inte heller dyr, 349:-
Den var dock lite før stor så jag åkte upp till Torshov och en urmakare dær som fixade det før 40:-. Han blev alldeles rørd nær jag berættade att jag hittat hans butik på internet nær flera hade rekommenderat den. Sen diskuterade vi Ray Ban`s och de olika kategorierna før solglasøgon.
Jag var på riktigt prathumør  hela dan!
Sen solning (på solarie, hemskt med tanke på att det var superfint væder ute...), inhandling av Flygande Jacob-ingredienser till matlåda och tvætt & stæd hemma.
Peter ska jobba natt ett par dar, kænns tomt men jag får massa egentid vilket kan behøvas efter att vi vart som siamesiska tvillingar under Greklandveckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0