Stressig fridag


Kom hem till lägenheten för en timme sen efter en heldag på stan. Kiropraktorn fick knäcka min nacke rejält denna gången och så övre delen av ryggen i vanlig ordning. Jag vill bara att min rygg ska bli bra, så himla himla mycket.
Sen mötte jag upp Josie och fick köpt mina grejjer på Cubus jag längtat efter, det bidde en vinteransiktskräm från Clinique(som nästan var för dyr t o m med rabatten...) och en bodylotion från Sans Souis som jag hoppas min hud inte kommer reagera på. Å så en kavajvässare variant finare eftersom den jag köpte på jobbet för ett tag sen inte ville vässa min kajal utan bara äta upp den. Å så en jobbtop, med ett muntert tryck! Eeeeh. Nja. Men fin va den!
Sen fick stackars Josie stå ut med att följa med mig till massa sportaffärer för att leta efter väskan jag vill ha, Redrock från Bergans. Som inte fanns någonstans. Tillslut fick jag G-sport till att ringa Bergans och kolla om dom kan beställa en till mig, hoppas det funkar! (Det roliga är att väskan e helsvart förutom ett litet tryck i vitt med två skidåkare. Så Sofi, som hatar att åka skidor!)

Min nacke gillade inte att kånka runt på den tunga träningsbagen, jag lyckades få sån där nackspärr light(när det hugger till när man tittar åt sidan och det blir helt varmt och stelt ett par minuter) fyra gånger idag! Det var rätt så skönt å få komma hem!
Och eftersom min fridag är min fixardag så har jag lyckats boka in
- Ny kiropraktortid nästa onsdag
-Besök hos Svein Torp Klinikken nästa måndag (svindyrt massageställe, jag hoppas det är så bra som hemsidan och min kiropraktor påstår...)
-Klippning hos Toni&Guy(hos elev of course, jag är nog ruinerad som det är. Eller blakk som man säger på norska!) om två veckor.

Nu- Göra flygande jacob som ska vara resten av veckans matlåda!



Ps. Jag glömde ju skriva om jobbgrejen. Jag blev alltså erbjuden att bli butikschef på en Vero Moda butik. Jag är jätteglad att de frågade mig! Det var inte ens min gamla chef som tipsade om mig utan regionschefen själv som kom att tänka på mig, om jag förstod det rätt! Var på möte och funderade i nästan en vecka, men bestämde mig till sist för att tacka nej. Hade jag fortfarande jobbat på Vero Moda idag hade jag inte tvekat, men jag trivs så bra på Cubus och inom Varnergruppen. Min chef, mina kollegor, lönen, personalrummet och mycket annat. Det hade såklart varit jättekul att få en egen butik! Det var ju det jag drömde om när jag flyttade till Oslo! Men jag känner att jag kan jobba mig upp där jag är nu, och skulle jag av någon anledning tröttna på Cubus så finns det ju massa andra butiker inom Varner. Så jag tror möjligheterna är bättre här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0