Vacker man. Vacker stad.



Älskade Göteborg. Jag hoppas att jag snart kan älska stan lika mycket när jag är där som på avstånd. It´s all in my head, det måste vara så. När jag såg Håkans omslag till nya skivan så tyckte jag att jag kände igen platsen men var inte helt säker. Nu såg jag videon och förstod att jag hade rätt. Slätten!! Ååh. I högstadiet umgicks jag mycket med ett tjejgäng. Jag kommer knappt ihåg vad man gjorde på den tiden, men det var mycket tjejmiddagar och en del cider. Tjejer byttes ut och gänget omformaterades hela tiden, massa skitsnack och "bästisar". Så som det är när man är 14-15 och osäker och allt det där. Ett tag så hängde jag mest med den populäraste tjejen som alltid hade sina "favoriter" som hon bytte ut. När vi sågs så möttes vi ofta på slätten, vi satt och smygrökte på bänken och tittade ut över stan. Några år senare var jag där med min syster och några fler och lyssnade på någon konsert från Ullevi. Smygciggen och bänken hade bytts ut till rödvin och en filt på berget. Slätten..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0