Att inreda utan så mycket pengar...

Jag älskar vår lägenhet. Men den är långt från klar.
Igår efter jobbet åkte vi hem till en kollega på tacokväll. Jag tror det var ca ett halvt år sen hon köpte sin lägenhet, å den var sååå fin. Hon är ju dekoratör så det är kanske inte så konstigt ;)
Men tänk vilken dröm, att när man väl tar lån till sin lägenhet, kunna låna lite extra för att köpa allt till den som man behöver så den är klar. Direkt.
Jag och P har ju länge tänkt att vi ska ta itu med sovrummet, men nu tror jag vi har kommit fram till att göra klart vardagsrummet först. Och det vi behöver är :

En matta
Nya gardiner
Få upp den sista tavlan
Pläd och kuddar till soffan (bort med dom gamla!!)
Växter

(Till sovrummet behövs nya gardiner, en vit byrå, sängbord och vårat fotoprojekt på väggarna....)

Jag känner att jag har pengar att lägga på det just nu, men P pluggar och har inte samma möjlighet.
Sovrumsgrejjerna tror jag vi kan lösa efter jul med eventuella julklappspengar, men jag skulle sååå gärna vilja bli klar med vardagsrummet nu!!
Sitter och surfar runt efter diverse grejer på nätet, har hittat den perfekta mattan men nu ska man ju då hitta resten av sakerna som ska matcha.. Och färg på gardiner, vad fan ska ma välja?!
(Och så måste ju älsklingen ocksåp tycka om det...)

Aaaah, jag skulle bara vilja hyra in en designer som fixade allt!
Eller nej jag ångrar mig, det sparar jag hellre tills den dan jag köper eget :)

Det är så mycket jag skulle vilja ändra på. Måla trägolvet vitt, ändra gardinuppsättningen till vanliga gardinstångar (nu har vi en gammeldags lösning som kallas cornish...), måla/tapetsera om, fixa balkongen, renovera köket.
Vilket jag varken kan eller vill göra nu när vi "bara" hyr..

Nu ska jag fönstershoppa vidare!

Imorgon är det ny vecka, nya tag!
Kickstartar igång den genom att börja klockan 7, och efter jobbet har jag massa todos.
Ska bland annat leta efter en bh med genomskinliga band bakpå ryggen,har kollat Cubus(såklart!),H&M och Kappahl. Bara Lindex kvar, har inte dom det så lämnar jag tillbaka spetstoppen från Bikbok, annars kommer jag aldrig få användning för den :(
Sen ska jag köpa försenad födelsedagspresent till min lillebror, kolla efter vardagsrumsgrejjerna(hoppas få med P på det) och kanske kolla efter kläder till han med!
Puh!

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0