Göteborg!! Eller? Jo! Eller?!

Å vad det är skönt att blogga med nya datorn och slippa dom norska bokstäverna! Anledningen till att jag inte skriver så mkt kan alltså inte längre skyllas på datorn. Men tiden räcker inte alltid till! Sitter i soffan med mysveolurbyxorna och väntar på Peters Chilli con carne. Mmmm! Hann precis hem innan det började ösa ner regn, samtidigt som solen sken. Just då är det faktiskt fint med regn. Och efter att jag köpt mina gummistövlar så tycker jag inte illa om regn alls, jag blir som ett litet barn som vill hoppa i alla vattenpölar. (Fast det hade sett så dumt ut så jag nöjer mig med att gå rakt igenom dom istället...:))

Fick extrem hemlängtan(syster&Moa/mamma-längtan) igår och fick ordnat så att jag kunde ta ut två komptimmar på fredag och få helt ledigt på måndag. Men så mailade min syster och sa att hela familjen var förkylda och att mamma var bortrest. Blev heldeppig, hade sett fram så emot det!!Men så började jag vänja mig vid tanken att ha en skön Oslohelg istället. Och idag fick jag reda på att förkylningen börjar avta och att dom gärna vill att jag kommer. Å plötsligt så vet jag inte vad jag vill för nu hade jag ställt in mig på att det inte skulle bli av! Ååååh! Det är det jobbiga med att inte bo nära sin familj. För å ena sidan så är det skönt att få vara i Oslo på mina frihelger och verkligen bara slappa och slippa resan, men då går jag alltid runt med lite dåligt samvete för att det var längesen jag var hemma. Å så får man ju aldrig vart så social med dom jag känner i Oslo eftersom jag antingen jobbar eller e hemma. Dilemma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0