Ja okej då, det kan väl hända att jag blir lite paranoid när jag är trött...


Imorse gick jag hemifrån strax efter sex eftersom vår chef vill att vi börjar klockan sju så ofta som möjligt istället för åtta. Vilket är ett helvete för en nattuggla som mig (men jag har faktiskt blivit lite bättre på att lägga mig tidigt...).
Jag är alltid lite klumpig av mig och det blir inte bättre när jag är nyvaken. Stökar väldigt mkt i köket, välter gärna saker, snubblar, glömmer att ta på mig bh, listan kan göras låååång.
En sak som brukar hjälpa mig att vakna till ordentligt är att ta på mig höga klackar (då måste jag koncentrera mig...) och lyssna på hög musik (just nu är det Robyns duett med Snoop, Professor Green-låten och Rage Against The Machine som gäller).
Men igår morse var jag i ganska god tid till bussen utan klackar och musik och detta hände:

Går i lite halvdvala när jag får syn på en bil som står några meter nedanför hållplatsen, mitt på trottoaren.
Det hänger två människor ut genom rutorna och dom tittar åt mitt håll. Den ena killen håller i något stort som på håll ser ut som ett automatvapen. Jag tänker bara : "Nu dör jag". Så jag slutar gå och så säger det "POFF" och det kommer massa rök från den stora saken och jag bara "va faaan??".. Nån minut går och det händer inte så mycket förutom att jag inte fattar nåt. Det är dessutom en ruggig septembermorgon, inte en människa ute och går och nästan inga bilar. Så hör jag plötsligt ljud bakom mig, vänder mig om och ser två cyklister komma cyklande med en bil lite snett bakom sig som också puffar ut massa rök. När dom åker förbi bilen jag först såg så rullar den också iväg och puffar på. Vid det här laget har jag ju också sett kamerorna.

Ingen ville alltså döda mig, de spelade bara in en film/reklam-scen.
Fin start på dagen, jag vaknade till i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0