Jag vet inte hur sandelträ luktar men...

..jag har sen var liten alltid haft en viss bild av hur sandelträherrarna ser ut. Skäggstubb, maskulina, skogshuggartypen liksom. Som gärna tagit liiiite för mkt parfym för att lukta extra gott. Pappaparfym, ja ni fattar.
Men jag har aldrig känt en doft och tänkt "aaaah, sandelträ!!". Tills idag på bussen. Satt som vanligt helt inne i mobilvärlden när jag känner hur det börjar dofta och tittar upp. Å där sitter dom. Precis som dom sett ut i mina sandelträvisioner. Det måste varit det, eller det kommer i alla fall alltid vara den doften jag förknippar med sandelträ. Och nej, jag går inte igång på sandelträ. Jag vill inte att min kille ska ha en sån parfym. Men jag tycker det är så lustigt med såna "aha"-ögonblick,

För övrigt så verkade det som om någon hade gödslat ner hela området vid Sköyen (där jag byter buss till/från jobbet), jag blundade och så kändes det som om jag var ute på en bondgård..........

Kom å tänka på en till sak. Jag vet inte vad jag hade gjort utan Google. Jag googlar fan ALLT. Visst blir det mest nonsenssökningar men rätt så ofta kollar jag upp saker jag inte vet så mkt om och lär mig något nytt.
Tänk om man hade kunnat googla dofter - DET hade varit nåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0