Underbara men ångestframkallande Göteborg!!

Så fort jag klev av bussen i fredags så fick jag lite smått ångest. Som att mitt Göteborg är inte som det brukade vara. Kände mig inte alls hemma, massa jobbigt folk överallt, småpojkar på spårvagnen med rivsår i ansiktena och öl i händerna, alla omgjorda butiker, alla gamla klasskompisar att undvika... Men samtidigt mitt fina gamla Göteborg, vännerna och såklart familjen. Det går liksom inte ihop. Lämnade grejerna hos mamma som var bortrest över helgen och tog en promenad till Kvantum där jag mötte upp Mogge, handlade mat, å sen förfestade vi på Pepsi Max eftersom ingen hade alkohol! Vi hamnade på Beebar vid Kungsport och efter det Gretas. Fick höra både från en tjej med snaggat hår och skinnväst och en äldre gayman att jag var väldigt vacker och det behövdes. Mogge blev väldigt full och vi tog nattbussen hem vid halv fyra nån gång.
På lördagen mötte jag upp söta Karin som jag lärt känna via Martwa, vi fikade på Soho, jag blev starstrucked när jag fick syn på spiderchick. Resten av lördagen spenderades hemma hos min syster, en fin dag som tyvärr avslutades med en dunderhuvudvärk.
Igår tog jag en fika med Helena & Nina på Soho(inspirationstorka...), röstade inne i Nordstan och åkte sen hem och gjorde tacopaj åt mig mamma och Karin. Den blev supergod och ska definitivt göras i Oslo!
Idag är en sån där sista seg dag, mamma jobbar, jag är trött, ska gå och handla snus till hemresan, packa och ordna. Så får jag se om jag hinner träffa min syster och systerdotter en gång till.. Och sen när mamma kommer hem från jobbet ska vi gå och hälsa på morfar.

Bussen går runt 6 imorgon och sen är det rätt på jobb! Men är ledig på onsdag, skönt!

Har inte med mig sladden till kameran så det blir inga biler. Ska jag vara helt ärlig har jag bara tagit kort på tacopajen,fy på mig. Var har min fotolust tagit vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0